Фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт для учнів 6–8 класів
З 7 по 9 жовтня в столиці проходив фінальний етап Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт для учнів 6–8 класів. Конкурс, оголошений Національним центром «Мала академія наук України», проводився в чотирьох номінаціях: «Екологія», «Біота», «Рекреація» і «Господарське використання». Полтавську область у фінальному етапі змагань у всіх номінаціях представляли наступні учасники:
- Танакова Анна, учениця 9 класу Комсомольського НВК ім. Л. І. Бугаєвської Комсомольської міської ради;
- Полікарпова Інна, учениця 8 класу Кременчуцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кременчуцької міської ради;
- Каленіченко Станіслав, учень 9 класу Великобагачанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради;
- Кордубан Вікторія, учениця 8 класу Красногорівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради;
- Хівренко Анна, учениця 7 класу Мар'янівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Карлівської районної ради;
- Ждан Анастасія, учениця 9 класу Козельщинського навчально-виховного комплексу Козельщинської районної ради;
- Шип Андрій, учень 8 класу Хорольської гімназії Хорольської районної ради.
Учасникам Всеукраїнського конкурсу дослідницьких робіт для учнів 6–8 класів у своїх пошукових роботах було запропоновано здійснити оцінку природи річок та прилеглих територій, її поточних змін і господарського використання. Учні досліджували й оцінювали екологічний стан річок і берегів, зміни їх стану в минулому й сьогоденні, робили комплексну оцінку стану річки як місця, де вони проводять своє дозвілля, відпочивають, купаються, займаються спортом. Школярів також цікавила характеристика іхтіофауни річки як на основі особистого рибальського досвіду, так і за матеріалами літератури. А ще учасники зосереджували увагу на дослідженні основних способів використання водних ресурсів річки для місцевих і регіональних потреб.
Урочисте відкриття конкурсу відбулося 7 жовтня у просторому залі Національного музею Тараса Шевченка.
Місце, де вітали юних дослідників, обрано не випадково. Тарас Шевченко своїм прикладом вчив інших не тільки патріотизму, а й давав розуміння того, що кожен українець може і має самоствердитись. Чому школярам 6–8 класів треба знати про патріотизм і націю, у своєму вітальному слові розповів директор Національного центру «Мала академія наук України» Оксен ЛІСОВИЙ.
Долучився до привітального слова український письменник, літературознавець, редактор, генеральний директор Національного музею Тараса Шевченка Дмитро СТУС.
Завершив урочисте відкриття виступ гурту «Хорея Козацька», який пропонував до уваги стародавню українську музику, що звучить по-новому, а завідувач відділу організаційно-масової роботи Національного центру «Мала академія наук України» Людмила ГАЙДАЙ побажала успіху і творчої наснаги всім учасникам конкурсу і ознайомила з правилами проведення захисту робіт.
В день відкриття юних конкурсантів порадували екскурсіями до Національного музею Тараса Шевченка і Зоологічного музею Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Наступного дня культурна програма продовжилася оглядовою екскурсією «Історична Пріорка» з відвідуванням літературно-меморіального будинку-музею Тараса Шевченка «Хата на Пріорці».
Другий день конкурсу був присвячений захисту дослідницьких робіт у всіх секціях. До складу експертної комісії фінального етапу конкурсу були залучені наукові співробітники Національного університету біоресурсів і природокористування та Інституту гідробіології НАН України. Роботи учасників оцінювали за такими критеріями: актуальність дослідження; системність і повнота розкриття теми; дослідницький характер роботи; доцільність і коректність використаних методів дослідження; обґрунтованість поданих висновків, їх відповідність поставленим завданням і меті дослідження; грамотність викладу та культура оформлення.
За результатами конкурсу Полтавська область отримала:
І місць – 1,
ІІ місць – 1,
ІІІ місць – 3.
Дипломом І ступеня нагороджена:
Кордубан Вікторія, учениця 8 класу Красногорівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради (номінація «Екологія»).
Дипломом ІІ ступеня нагороджена:
ТанаковаАнна, учениця 9 класу Комсомольського НВК ім. Л. І. Бугаєвської Комсомольської міської ради (номінація «Біота»).
Дипломом ІІІ ступеня нагороджені:
Каленіченко Станіслав, учень 9 класу Великобагачанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великобагачанської районної ради (номінація «Рекреація»);
Ждан Анастасія, учениця 9 класу Козельщинськогонавчально-виховногокомплексуКозельщинської районної ради (номінація «Біота»);
Шип Андрій, учень 8 класу Хорольської гімназії Хорольської районної ради (номінація «Господарське використання»).
Крім інтерактивних презентацій кращих досліджень, які молодь робила майстерно, на великому екрані, з розумінням проблематики представлених тем і можливостей для їх вирішення, центральною подією останнього дня конкурсу можна сміливо визнати лекцію «Екологічні проблеми сьогодення» професора, доктора біологічних наук Володимира СТАРОДУБЦЕВА, яка запам’яталася усім присутнім.
На урочистому закритті конкурсу теплі слова і найкращі побажання молоді фіналісти почули від наукового співробітника лабораторії біологічно активних сполук Інституту гідробіології НАН України, кандидата біологічних наук Мирослава МАРДАРЕВИЧА.
З вітальними словами до конкурсантів члена-кореспондента НАНУ, доктора фізико-математичних наук, президента Малої академії наук Станіслава ДОВГОГО.
Сонячний день ставав ще світлішим від сяйва радісних усмішок і теплих слів під час урочистого вручення дипломів переможців. Були і спеціальні призи (такий приз отримала Хівренко Анна, учениця 7 класу Мар'янівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Карлівської районної ради), а також схвальні вигуки тих, хто зайняв перші та другі місця – їм очільники Малої академії разом з дипломами вручали планшети і мобільні телефони. Крім книжок і сувенірів, усі учасники отримали нові знання, нових друзів, нові можливості для самореалізації. І це було головною перемогою нового конкурсу МАН.