ІІ Міжнародна школа з культурної дипломатії
З 20 по 27 жовтня 2018 року в Міжнародному центрі дитячої наукової творчості НЦ «МАНУ» на українсько-польське навчання зібралося 23 дітей 14‒16 років з українських міст Києва і Ніжина, Донецької, Кіровоградської, Миколаївської, Полтавської областей і з польського Бидгоща.
Національний центр «Мала академія наук України» разом із Центром слов’янських мов «Славос» уже вдруге проводять школу з культурної дипломатії. Перша була реалізована на початку вересня у Польщі.
Організатор проекту, методист НЦ «МАНУ», кандидат філософських наук Юлія Кравченко розповіла, що конкурс під час відбору українських учасників був дуже високим. За два дні набралося близько ста анкет. Відбір учнів із Польщі проводили польські співорганізатори.
Від Полтавської обласної Малої академії наук участь у школі взяли:
- Панченко Марія, учениця 10 класу Заводської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Лохвицької районної ради Полтавської області;
- Дьяченко Іван, учень 10 класу Миргородської загальноосвітньої школи № 9 імені І.А. Зубковського Миргородської міської ради Полтавської області;
- Леонтьєва Анастасія, учениця 8 класу Кременчуцької загальноосвітньої школи № 23 Кременчуцької міської ради Полтавської області.
Захід покликаний розвивати ціннісно-світоглядні компетенції особистості, критичне та креативне мислення, вдосконалювати навички міжособистісної та міжкультурної успішної комунікації і розвивати вміння презентувати українську культуру. Діти, які беруть участь у міжнародних проектах, мають змогу дізнатися про традиції інших народів.
Упродовж школи молодь займалася фільмуванням із спеціально запрошеним гостем – українським кінорежисером Сергієм Лисенком. Учасники працювали над відеороликами, поділившись на чотири групи, тому вийшло чотири фільми. Тему для творчості обирали самі, домовлялися, що саме хочуть повідомити своєю роботою. Останні події в Україні неймовірно вразили польських гостей. Особливо під час екскурсії Києвом: Стіна плачу, плакати, присвячені Небесній Сотні, викликали активні обговорення і здивування стосовно того, що польські діти мало знають про події такого масштабу, які відбувалися так близько. Тож наприкінці навчання школярі представили власні соціальні фільми про Небесну Сотню, війну на Сході і світове замовчування цієї теми, булінг (прояв агресії з подальшим залякуванням особистості), методи боротьби з депресією.
Також учасники навчання з культурної дипломатії побували на екскурсії у музеї історії Київського національного університету імені Тараса Шевченка і відвідали Національний музей імені Тараса Шевченка.
Підлітків під час школи відвідала радник міністра культури України з питань Криму Есма Аджиєва. Перед її приїздом учні подивилися фільм «Хайтарма» ‒перший кримськотатарський повноформатний художній фільм і першу художню картину про депортацію кримських татар 1944 року. Есма Аджиєва привезла із собою кримськотатарські реставровані жіночі і чоловічі костюми. Серед них ‒сукня 130-річної давнини, яку вдалося зберегти навіть у часи депортації. Хлопці і дівчата приміряли на себе костюми й обговорювали з радником міністра проблемні питання кримських татар.
У рамках школи про культурну дипломатію розповідала і заступник директора ДУ «Український інститут» Тетяна Філевська, пояснивши, чим різняться міжнаціональна і транснаціональна культури. А ще учасники розвивали емоційний інтелект разом із тренером Галиною Копиловою і вперше почули звуки українського народного музичного інструменту на концерті капели бандуристів Київського інституту музики імені Р.М. Глієра під керівництвом Ірини Родіонової.