ІІ етап Всеукраїнської школи МИРотворчості
З 2 по 4 квітня 2017 року школярі, які у лютому пройшли перший навчальний етап, повернулися до Міжнародного центру дитячої творчості MANLAB.CAMP, щоб взяти участь у ІІ етапі Всеукраїнської школи МИРотворчості.
Від Полтавської області у навчанні взяли участь:
- Одинець Юлія, учениця Полтавської гімназії № 31 Полтавської міської ради;
- Мортіков Владислав, учень Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Горішньоплавнівської міської ради;
- Горбовцова Інна, учениця Миргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Панаса Мирного Миргородської міської ради.
На першій стадії школи учні працювали над внутрішнім станом, вирішенням конфліктних ситуацій, вивчали основи командної роботи. Другий етап присвятили роботі у групах, а основним його завданням було освоїти метод прийняття рішень – демократичний, авторитарний і консенсусний. У школі учні могли на практиці зрозуміти особливості кожного з варіантів, пропонувати свої ідеї, вчилися обстоювати їх, приймаючи до уваги протилежні думки.
Міжнародна програма «Альтернативи насильству», за якою працює школа МИРотворців, ґрунтується на тому, що підлітки значну кількість часу практикують, а не теоретизують. Усі теми, які вони вивчають, потрібно пропустити через серце, усвідомлення, розуміння і рефлексію.
Планується і третій етап навчання, який спрямовуватиметься на тих школярів, які за два етапи зрозуміли: ця методика для них є близькою і вони можуть, а основне, – хочуть бути тренерами. За словами куратора школи, через проходження всіх етапів навчання настає усвідомлення себе, бо складно творити мир, не знаючи, хто ти є.
Однією з учасниць проекту, яка обіцяє повернутися на третій етап, є дев’ятикласниця із Полтавської гімназії № 31 Юля Одинець:
− Після цього навчання я почала більше довіряти. Як людина, якій завжди було важко відкриватися людям і розповідати про свої почуття, я зрозуміла, наскільки важливо проявляти свої емоції шляхом розмови. Я безперечно поїду на третій етап навчання, − поділилася дівчина.
Покинувши школу, підлітки роз’їхалися не з певним завданням чи проектом, над яким необхідно працювати, а з наміром усвідомити й обдумати, чи готові вони до останнього відповідального етапу. Закінчивши його, вони ставатимуть тренерами, щоб передати набуті знання одноліткам уже у своїх містах з метою поширення миру. Організатори школи готові до того, що на останній етап, який відбудеться з 27 по 29 квітня, приїде менше дітей, аніж на перші два. Вони закликають до свідомого вибору учнів: хай це буде менша кількість, зате якісна і та, яка готова працювати. Про кількість охочих поки що можна тільки здогадуватися, але, за словами пані Катерини, відгуки учасників школи МИРотворчості свідчать: готових до роботи вже багато і їхнього приїзду варто чекати наприкінці місяця.