Літня школа з філософії
З 3 по 9 червня 2016 року у Міжнародному центрі дитячої наукової творчості MANLAB.CAMP відбулася школа з філософії «Європейська культура філософського діалогу».
Завданням цієї школи стало виховання у дітей мисленнєвих і комунікативних навичок шляхом застосування методики «Філософія для дітей». Ця методика і стала ключовою під час навчання.
За словами організатора школи, методиста НЦ «МАНУ», тренера й учасника міжнародних конференцій та воркшопів з програми «Філософія для дітей» Юлії Кравченко, основою проведення занять став діалог, тому саме на ньому зосереджувалася увага МАНівців упродовж усієї школи.
Заняття проходили у форматі сократичного діалогу. Двадцять шість МАНівців навчалися мислити, формулювати думки, ставити запитання, аргументувати свою думку, шукати гіпотези, перевіряти і переглядати їх, формувати нове знання. Все це вони робили під професійним керівництвом гостя із Південної Кореї, доктора філософії Джінвана Парка. Він зізнався, що не очікував такого високого результату і рівня від учасників школи. Для себе професор пояснив цю успішність двома факторами: ефективною підготовкою й абсолютним налаштуванням молоді на навчання.
−У Кореї кажуть, що вчитель, який має здібних учнів, – щасливий вчитель. Я сьогодні дуже щасливий, – зізнався доктор філософії.
Від Полтавської області участь у школі взяли:
- Бондар Анастасія Сергіївна, учениця 7 класу Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 34 Полтавської міської ради;
- Олійник Марія Сергіївна, учениця 8 класу Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 Лубенської міської ради;
- Панченко Марія Володимирівна, учениця 7 класу Червонозаводської загальноосвітньої школи № 2 Лохвицької районної ради;
- Шумейко Арсен Олександрович, учень 8 класу Миргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Панаса Мирного Миргородської міської ради;
- Ільїна Анна Геннадіївна, учениця 7 класу Державної спеціалізованої художньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів «Колегіум мистецтв у Опішні» імені Василя Кричевського Зіньківського району.
Усі заняття проводилися в режимі бесіди, але щоб не перенавантажувати учасників тільки методикою, вчилися й іншого: читати тексти і розбирати їх, працювали над новелою «Гаррі Стоттлмейєр». Також мали можливість прослухати лекції «Що таке сократичний діалог?», «Пізнай і упізнай себе: модель діалогу Григорія Сковороди» завідувача кафедри історії філософії університету імені Тараса Шевченка Тараса Кононенка. Лектор дав розуміння, що таке Європа, європейські цінності, європейський діалог і його характерні особливості.
Після інтенсивного навчального дня щовечора відбувалося коло обговорення, на якому учасники підбивали підсумок дня, ділилися враженнями і давали зворотній зв’язок від почутого, побаченого і вивченого; функціонувала територія творчості, де проходили майстер-класи і перегляд фільмів. В останній день перебування у столиці учасники школи з філософії відвідали музей Тараса Шевченка, після чого роз’їхалися кожен у свій куточок України. Однак це вже будуть трішки інші діти ‒ті, які набули нових знань не тільки у веденні діалогу, а й у великому мистецтві роботи над собою.