Школа з філософії «Європейська культура філософського діалогу» у 2016-2017 н.р.
Із 6 по 12 березня Національний центр «Мала академія наук України» провела Другу школу з філософії «Європейська культура філософського діалогу».
Сформувати в учнів розуміння свого майбутнього й особливостей співпраці з іншими людьми – одне із завдань неформальних шкіл, які проводить Мала академія наук. Школа з філософії не виняток. На її заняттях підлітки у форматі сократичного діалогу вчаться висловлювати думки, робити висновки, приймати точку зору іншого, яка не збігається з власною, шукають аргументацію.
Учасниками Другої школи з філософії були випускники Першої школи і дві випускниці Школи культурної дипломатії, які після завершення проекту активно зайнялися впровадженням культурних ініціатив.
Выд Полтавського територіального відділення МАН України участь у школі взяли:
1.Бондар Анастасія, учениця 8 класу Харківського приватного НВК «Гімназія ОЧАГ».
2.Одинець Юлія, учениця 9 класу Полтавської гімназії № 31 Полтавської міської ради.
3.Олійник Марія, учениця 9 класу Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 Лубенської міської ради.
4.Шумейко Арсен, учень 9 класу Миргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Панаса Мирного Миргородської міської ради.
5.Панченко Марія, учениця 8 класу Червонозаводської загальноосвітньої школи № 2 Лохвицької районної ради.
6.Ільїна Анна, учениця 9 класу Державної спеціалізованої художньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів «Колегіум мистецтв у Опішні» імені Василя Кричевського Зіньківського району.
Варто зазначити, що участь у роботі школи взяв представник Африканської ради в Україні Мохамед Мохамед Аббашер. У рамках співпраці НЦ «МАНУ» з цією організацією пан Мохамед ознайомлювався з методикою «Філософія для дітей» і її реалізацією у процесі навчання. Представник ради висловив бажання провести схожу школу в Судані, звідки він родом.
Побував на заняттях у школі і представник ЮНЕСКО Жан-Поль Жуст Нґоме Абьяґа, який приїздив в Україну задля вивчення інституційної спроможності НЦ «МАНУ» щодо набуття статусу Центру ЮНЕСКО 2-ї категорії. Пан Жан-Поль разом із підлітками провів флешмоб «Потяг миру». Його суть полягала в тому, що учні міркували над значеннями слова «мир», ділилися його дефініціями, а потім формулювали й обговорювали питання, пов’язані із цим словом. Міркували учасники флешмобу і над тим, чому люди порушують мир, та малювали своє бачення миротворчих процесів.
Особливо запам’яталася підліткам лекція-перформанс відомого кобзаря, залуженого артиста України Тараса Компаніченка і його гурту «Хорея Козацька». Діти слухали старовинну музику і навчалися танцям ХVІ–ХІХ століть.
Побували учні на екскурсії у Національному музеї Тараса Шевченка. А на воркшопі куратора дитячих програм музею Марії Дубрової створювали автопортрет Кобзаря за допомогою паперових серветок.
Мали підлітки нагоду зустрітися із завідувачем кафедри історії філософії філософського факультету КНУ імені Тараса Шевченка, професором Тарасом Кононенком, який провів авторське експериментальне заняття «Григорій Сковорода і пошук «Золотого правила взаємин». Професор зачитав фрагменти листів Сковороди до його учня Михайла Ковалинського, де йшлося про моральні настанови від учителя учню. Підлітки обговорювали такі категорії, як «взаємини», «рівновага», «відпочинок», «зло», «душевний спокій», «міра», «нещастя». Підсумком заняття стало написання есе «Моє золоте правило взаємин».