Семінар-практикум керівників, методистів наукових відділень наук про Землю МАН України
З 07 до 09 червня 2016 року на базі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Хмельницької області Національним центром «Мала академія наук України» спільно із відділом науково-дослідницької роботи з обдарованою молоддю «Мала академія наук» Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді проведено семінар-практикум керівників, методистів наукових відділень наук про Землю МАН України «Організація діяльності наукових товариств учнів у відділенні наук про Землю МАН України: регіональний вимір».
Всеукраїнський семінар-практикум пройшов за підтримки Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації, Кам'янець-Подільської міської ради, Хмельницької міської ради, Кам'янець-Подільської райдержадміністрації, управління освіти і науки Кам'янець-Подільської міської ради, управління освіти Хмельницької міської ради, відділу освіти, Кам'янець-Подільської райдержадміністрації та дирекції Славутського обласного спеціалізованого ліцею-інтернату поглибленої підготовки учнів в галузі науки.
Учасниками заходу стали керівники, методисти наукових відділень наук про Землю МАН України, представники 18 областей та м. Києва.
Від Полтавського територіального відділення Малої академії наук України участь у заході взяла Сень Дарина Сергіївна, методист позашкільного навчального закладу Полтавської обласної ради «Полтавська обласна Мала академія наук учнівської молоді».
На семінарі було розглянуто питання функціонування учнівських наукових товариств, окреслено стратегічні напрями діяльності загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів з науково-дослідницького напряму позашкільної освіти, відбувся обмін досвідом роботи кращих учнівських творчих об'єднань, наукових товариств та обмін думками, дискусіями з питань перспектив розвитку учнівських наукових товариств в існуючих реаліях сьогодення. Програмою було передбачено проведення пленарного засідання, практичних частин та презентації Хмельницького територіального відділення Малої академії наук України в цілому, наукового товариства закладу інноваційного типу, міського наукового товариства, міської та районної філій.
Роботу семінару було розпочато із вітального слова Лісового Оксена Васильовича, директора Національного центру «Мала академія наук України», який розповів про нові виклики у сфері діяльності Малої академії наук України та окреслив можливості та пріоритетні напрямки роботи Національного центру «Мала академія наук України».
Директор Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації Фасоля Олег Іванович у своєму виступі зосередив увагу на питанні формування освітнього середовища навчально-дослідницької діяльності дітей та молоді Хмельниччини, зазначивши що саме завдяки пріоритетності питань освіти в роботі Хмельницької обласної державної адміністрації загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади області досягли значних успіхів.
Окремою важливою частиною семінару була презентація Хмельницького територіального відділення загалом. З системою роботи якого учасників ознайомила Гаєвська Марія Володимирівна, заступник директора Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, керівник Хмельницького територіального відділення Малої академії наук України.
Під час роботи семінару були проведені зустрічі із науковими співробітниками вищих навчальних закладів м. Кам'янця-Подільського, педагогічними та дитячими колективами загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів Хмельницького обласного центру науково-технічної творчості учнівської молоді, Славутського обласного спеціалізованого ліцею-інтернату поглибленої підготовки учнів в галузі науки, Кам'янець-Подільського ліцею, Кам'янець-Подільського навчально-виховного комплексу №17 у складі спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням інформатики та ліцею, Кам'янець - Подільського районного Будинку школяра, Грушківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів і агротехнічний ліцей» Кам'янець – Подільського району, Кульчиєвецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кам'янець – Подільського району, Кам'янець – Подільського національного університету імені І.Огієнка, Подільського аграрно-технічного університету, гімназій №1 та №2 м.Хмельницького, Хмельницької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12 та Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.
Практичним досвідом діяльності учнівських наукових товариств поділилися Славутський обласний спеціалізований ліцей-інтернат поглибленої підготовки учнів в галузі науки, Кам'янець-Подільський ліцей, Кам'янець - Подільський районний Будинок школяра, Грушківський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів і агротехнічний ліцей» Кам'янець – Подільського району, гімназії №1 та №2 м. Хмельницького.
В роботі семінару постійно відбувалися професійні дискусії разом з активним обговоренням нагальних проблем, стану та розвитку наукових учнівських товариств Малої академії наук.
Учасники семінару мали змогу також ознайомитись з культурно-історичною спадщиною Кам'янеччини, нікого не залишили байдужими краєвиди стародавнього міста, а оглядова екскурсія площею Польський Ринок, Вірменським кварталом, Кафедральним костьолом з турецьким мінаретом додала незабутніх вражень учасникам семінару.
Під час проведення підсумків роботи семінару усіма учасниками було зазначено, що для подібної практики проведення семінарів надалі якнайширше залучати регіони, ширше практикувати розширення пакету інформаційно-методичних матеріалів з питань розвитку учнівських наукових товариств Малої академії наук, збагатити та змістовно розширити сайт НЦ«МАНУ» матеріалами від обласних територіальних відділень з питань роботи наукових товариств. Усіма учасниками позитивно було схвалено роботу Хмельницького територіального відділення Малої академії наук щодо розширення та координації мережі учнівських наукових товариств області, забезпечення сприятливих умов для творчого розвитку учнівської молоді.
Семінар супроводжувався врученням організаторам та учасникам інформаційно-методичних матеріалів, посібників та нагород.
Загалом семінар пройшов на високому науково-методичному рівні.