Всеукраїнська школа МИРотворчості
З 19 по 21 лютого 2017 року відбулася Всеукраїнська школа МИРотворчості. Працювали учасники школи за міжнародною програмою «Альтернативи насильству». Організували таке навчання для підлітків НЦ «МАНУ», Молодіжна ініціатива «Серце в долоньках» і БФ «Діти надії та любові».
Від Полтавської обласної Малої академії наук участь у школі взяли:
1. Одинець Юлія, учениця Полтавської гімназії № 31 Полтавської міської ради Полтавської області.
2. Мортіков Владислав, учень Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Горішньоплавнівської міської ради Полтавської області.
3. Горбовцова Інна, учениця Миргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 імені Панаса Мирного Миргородської міської ради Полтавської області.
Програма школи передбачала роботу над чотирма різними блоками. Перший спрямований на командоутворення – школярі робили вправи на згуртування, удосконалювали комунікативні здібності, розвивали вміння як проявляти і висловлювати свої думки й почуття у колективі, так і вільно обговорювати свій задум.
Другий блок передбачав формування вмінь протистояти чужому тиску. Учні випробували умови, коли хтось абсолютно залежав від них, розвивали здатність самостійно робити вибір і діяти відповідно до власних рішень. Результати закріплювали творчим завданням, малюючи «Будинок моєї душі». Так підлітки навчалися розуміти причини дискримінацій, підводне каміння і можливі наслідки цього процесу.
Працюючи над третім блоком, миротворці-початківці зосереджували увагу на визначенні рамок. Тож школярів навчали, як правильно формувати особисті межі і при спілкуванні дотримуватися чужих, розвивати навички контролю емоційного стану.
Четвертий блок вправ школи присвятили активізації внутрішніх ресурсів. Тренери давали можливість учасникам висловлювати свої думки так, щоб це сприяло зміцненню стосунків з оточенням і підвищувало їхню самооцінку. Молодь досліджувала свої сильні сторони, працюючи над зміцненням стосунків і підтримкою у групі.
Охочих потрапити у школу було чимало: 167 претендентів на одне місце, але обрали тільки 16. Така кількість пояснюється тим, що проект передбачає тренінги, а вони можуть бути ефективні лише тоді, коли проводяться у камерній атмосфері, де формується максимальне розуміння.
Метою проекту є зниження рівня насильства у навчальних закладах через освіту старшокласників, яка дає змогу засвоїти методи ненасильницької взаємодії. Тому важливо було обрати тих підлітків, у яких є бажання вчитися спілкуватися, налагоджувати стосунки, творчо підходити до вирішення конфліктів.
– Я почав більше розуміти однолітків, освоїв прийоми, завдяки яким тепер можу легко залагоджувати конфлікти, або й взагалі уникати їх. Я почав чути інших по-новому. Не так, як завжди, – уважніше, – запевняє учень Горішньоплавнівської ЗОШ № 2 Полтавської області Владислав Мортіков.
Школа МИРотворчості передбачає три етапи навчання. Наразі відбувся перший – знайомство з програмою. У квітні пройдуть ще два. Результатом проекту має стати те, що всі учасники оволодіють необхідними знаннями і техніками для того, щоб уже самим проводити тренінги і схоже навчання у своїх навчальних закладах, створюючи нові МИРотворчі осередки і будуючи демократичне суспільство, починаючи із шкільного середовища.