Всеукраїнська школа з філософії 2017-2018 н. р.
З 15 по 19 вересня в місті Кремінна Луганської області проходила чергова Всеукраїнська школа з філософії Малої академії наук.
Понад 20 учнів, які приїхали з Донеччини, Сумщини, Луганщини та Полтави до Всеукраїнської школи «Європейська культура філософського діалогу», працювали за інноваційною методикою навчання Р4С (Philosophy for Children), або «Філософія для дітей».
Від Полтавського територіального відділення Малої академії наук України участь у школі взяла Широка Дар’я, учениця 7 класу Комунального закладу «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26 Полтавської міської ради Полтавської області».
Методика, за якою проходило навчання, ґрунтується на комплексному вихованні культурної, зрілої, цілісної, впевненої людини, спроможної як вислухати, так і висловитися, готової до нових викликів сучасності. Учні вчилися критично мислити, вести діалог, відкривати іншим свої думки, бути сміливими, щоб уміти обстоювати свою точку зору і поводити себе екологічно щодо інших людей – так, щоб не завдати шкоди власним і чужим інтересам.
Оскільки кінцевою метою методики «Філософія для дітей» є формування критичного, креативного і турботливого мислення у дітей, то школа з філософії проходила у відповідній атмосфері.
Програма школи була настільки насиченою і продуманою, що весь час учасників відводився на тренінги, майстер-класи, практичні заняття. Однак навіть у вільні години, насолоджуючись чаєм, підлітки продовжували вести дискусії про все, що з ними відбулося впродовж дня, збиралися командами і працювали над новими завданнями. Спочатку школярі робили вправи на знайомство і командоутворення, згодом – на логіку, тренували навички ведення діалогу, культури спілкування. На заняттях читали спеціальні тексти, філософські новели, у яких ішлося про складні життєві проблеми. Потім обговорювали їх, ставили до них питання й шукали вихід і правильне рішення. Також, щоб змінити вид діяльності і «переключитися» на інші теми, проходили арт-заняття з декупажу і вивчали основи риторики. Наприкінці школи учасники розробляли проекти, які можуть втілити у своєму регіоні, – за основу брали проблему, важливу для їхніх однолітків, і працювали над її розв’язанням.