Всеукраїнські літні школи з математики та робототехніки 2017 р.
З 13 по 20 червня в селі Врублівка на Хмельниччині одночасно проходили літні школи з напрямів філології, математики і робототехніки. Запрошення до навчання отримали переможці та призери з відповідних відділень цьогорічного ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту учнів – членів МАН. Крім переможців змагання, учасниками шкіл також стали й ті учні, які, знаючи про літню наукову діяльність МАН, заздалегідь подавали свої заявки, щоб потрапити до школи. Тож математичну школу відвідало 22 учні, а робототехнічну – 31.
Від Полтавської обласної Малої академії наук участь у школах взяли:
Всеукраїнська літня математична школа
- Тихоненко Антон, учень 11 класу Лубенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Лубенської міської ради.
Всеукраїнська літня школа робототехніки та інформаційних технологій
- Стеценко Анна, учениця 11 класу Лубенської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 6 Лубенської міської ради;
- Стародумов Сергій, учень 11 класу Полтавської гімназії № 33 Полтавської міської ради.
У школі робототехніки та інформаційних технологій підлітків навчав доцент кафедри радіоприймання та оброблення сигналів радіотехнічного факультету НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» Віталій Мосійчук. Прикладні задачі з робототехніки розв’язували із врахуванням інформаційних технологій: робот мав дистанційно керуватися бездротовим способом. Для цього потрібно було побудувати певну інфраструктуру, освоїти конкретні засоби, тому учні використовували такий дослідницький інструмент як мікрокомп’ютер Raspberry Pi. Щоб його запустити, необхідно мати базові знання операційної системи Linux, – саме її учні й вивчали під час школи.
Школярі об’єднувалися в команди і збирали роботів, а для того, щоб ними керувати, писали програми, використовуючи мову Python. Кожен робот вийшов унікальним, адже все залежало від натхнення і вміння учнів, які наділяли механізми такими властивостями, як дистанційне керування, зміна швидкості рухів (повороти і напрямок руху), трансляція відео у реальному часі (щоб бачити, де саме перебуває робот у певний проміжок часу), орієнтація у просторі, звукові повідомлення і зміна напрямку камери, облаштованої на роботі.
Юних математиків супроводжувала доцент кафедри математичної фізики фізико-математичного факультету НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського» Ольга Борисенко. За її словами, було дуже велике навантаження, адже чотири години на день інтенсивних занять серйозною математикою, на яких розв’язували олімпіадні задачі (прості учням були нецікаві), – це плідна і важка робота на межі з вищою математикою. Підлітки вивчали комплексні числа, їхні форми і застосування у задачах, побудову графіків та їхнє використання; приділили увагу застосуванню у практичних задачах методів комбінаторики й елементів теорії ймовірності; розв’язували задачі із параметрами, а також завдання на швидкість і кмітливість. Також учасники школи розв’язували повний тест із програми ЗНО.
Учням у рамках шкіл було запропоновано не тільки власне навчання, а й програма дозвілля. Молодь формувала команди, обирала лідерів і щовечора займалася активними іграми, змаганнями, робила театралізовані вистави, організовувала квест, а філологи ініціювали вечір декламування творчих доробків.